A jakie jest Twoje słowo?

1
Myślę sobie że to po czesci smutne ile notek da sie wyczarowac z jednej lektury eat pray love, ale z drugiej strony, trzeba chyba przyjmowac natchnienie z tego kierunku z ktorego nadchodzi, zakladajac, ze ostateczna wartosc czegos wynika nie tylko z braku zainteresowania tym main streamem, ale raczej z tego, czy to cos wnosi cos interesujacego w zycie.

Kolejny fajny pomysl pokazany w Eat Pray Love zakłada, ze każde miasto ma swoje słowo. Takie, ktore najlepiej go okresla i opisuje. Swoje słowo ma takze każdy czlowiek. I teraz jeżeli słowo nasze i miejsca w ktorym jesteśmy do siebie nie pasuja, nie bedziemy sie tam nigdy mogli czuć za dobrze. Coś zawsze bedzie nas brzydko ugniatać w boku, i ta niewidzialna niewygodność zniknie dopiero gdy miejsce to opuscimy.

Nie sposób mi sie nie zgodzić z takim wyłożeniem sprawy. Od kiedy tylko jestem w Katowicach czuję taka wlasnie niewidzialną niekompatybilność, jakbym ja i to miasto byli stworzeni z dwoch absolutnie odmiennych kawalkow materii. Dla mnie Katowice będą zawsze tożsame ze słowami takimi jak odległosc, beton i zastój, a te trzy rzeczy zdecydowanie nie pasuja do mojej aury.

Inna sprawa- to, ze dla mnie miasto ma taki a nie inny wydźwiek nie znaczy, ze ktoś inny nie może miec o nim zupelnie innego wyobrazenia. Swoje unikalne, jedyne w pełni tożsame slowo miasto ujawnia tylko niewielu. Potrzeba cierpliwosci i zainteresowania by otrzymać choć wskazowkę na jego temat.

Dalej szukam swojego słowa. Póki co najbliżej mi chyba do „ambiwalencja”, ale jak mówię, jeszcze poszukuję.
PS. A ta noteczke jest setnym postem na Notorycznej. Dzięki wszystkim, którzy czytają, wspirają, omawiają. Cóż za dzień!
Skomentuj

