Neko Case- Recenzja The Worse Things Get, the Harder I Fight, the Harder I Fight, the More I Love You.

neko case

Sięgnęłam po Album Neko Case z dużym zainteresowaniem. To dla mnie artystka zagadka, w tym momencie artystycznej kariery mogąca posunąć się albo w stronę gigantycznego sukcesu, albo smutnego zapomnienia. Od kilku dni walczę ze swoimi jesiennymi demonami, postanowiłam więc zacząć leczyć się tą płytą. I wiecie co, trochę nie za dobrze trafiłam . Nowy Album Neko Case jest strasznie osobisty, niesłychanie melancholijny, głęboko przeszywający jakimś takim najbardziej podstawowym wymiarem smutku. Wybrałam dla Was kilka najfajniejszych utworów.

Ragtime:

Jak się dowiedziałam potem, album powstawał w bardzo mrocznym dla artystki czasie. Krótko po sobie zmarli jej rodzice i babka, trudno się dziwić, że artystka pogrążyła się a depresji. Czy album uleczył jej ból- tego nie wiem, jedno jednak na pewno można stwierdzić. Wszystkie te negatywne emocje uszlachetniły płytę. Każda z piosenek przesiąknięta jest smutkiem tak bardzo, że jeżeli słuchasz jej będąc w złym miejscu, jedyne na co masz ochotę to położyć się na łóżku i udawać amebę (been there done that)

I’m from nowhere

Calling Cards

To chyba moja najbardziej ulubiona piosenka z tracklisty.

Co można powiedzieć o albumie? Jest fajny. Przy pierwszym przesłuchaniu, ma się wrażenie, że kolejne piosenki są bardzo do siebie podobne. Przy drugim, odkrywa się, że to tak naprawdę zupełnie inne światy, każdy inny, ale każdy na swój sposób bardzo smutny. Ta płyta to swoiste kilkanaście różnych spojrzeń na tę emocję. Czy warto? Dla mnie jak najbardziej. Dla wielbicieli country alternative i indie folku ta płyta będzie jak najpyszniejszy rogalik z najlepszej piekarni.

Notoryczna ocena:

6 na 10

Skomentuj

