Miesięczny zestaw oczekiwań: LISTOPAD

listopad

Nie wiem jak u Was, ale ja muszę przyznać, że październik był najwspanialszy! Bardzo mam nadzieję, że listopad sprosta wyzwaniu poprzednika i nie rozczaruje nas wszystkich. Na co czekam w listopadzie?

MUZYCZNIE:

1. Gaba Kulka wydaje album „Wersje” – premiera 4 listopada

Dla mnie to jedna z najciekawszych współcześnie Polskich artystek. Bawi się muzyką jak mało kto w naszym kraju i do tego ma bardzo ciekawy głos:

Jeżeli nie wiecie, czy chcecie jej słuchać, poniżej jeden z jej utworów w pełnym wykonaniu:

Gaba Kulka Za królestwo i pół

2. Chris Garneau wydaje płytę „Winter Games”

Tutaj muszę przyznać, jestem bardzo podekscytowana. Głównie dlatego, że singiel z płyty WYMIATA. Posłuchajcie tylko jaki piękny walczyk:

Dla osób jeszcze nie przekonanych, poniżej znajdziecie piosenkę Chrisa, która ostatecznie przekonała mnie do tego artysty. Jest prze-świetna!

CZYTELNICZO:

Przeglądając wczoraj Halloweenowe oferty sklepów z ebookami przeżyłam prawdziwy dreszcz podniecenia, Otóż drodzy Państwo, pośród całego mnóstwa publikacji najróżniejszych, na woblinku pokazała się druga część sagi Przegląd Końca Świata Miry Grant! Jak w religijnym transie przeklikałam tranzakcję zakupu, tylko po to by udać się do łóżeczka przyciskając  swój czytnik do piersi niczym nowodrodka i powtarzając co jakiś „my precious…” Tak więc w listopadzie czytać będę:

deadline

O co chodzi z Przeglądem Końca Świata?

To absolutnie wyjątkowa i absolutnie wciągająca seria książek o ZOMBIACZACH! Pomysł jest przeciekawy. Cały świat przywykł już do faktu, że zombiacze są wśród nas, ludzie stworzyli nawet całe mnóstwo środków zapobiegawczych i udogodnień, by ułatwić przetrwanie. Informacje i Newsy nie są już podawane światu przez dziennikarzy, a przez… BLOGERÓW (awesome!!), którzy narażają życie by dotrzeć do informacji, rozrywki lub sztuki. Seria opowiada o zmaganiach grupy takich właśnie twórców. Jeżeli żywicie choć częściowo sympatyczne odczucia względem zombie, CZYTAJCIE TO! Wciąga jak tornado!

Przydatności:

link do recenzji książki na lubimy czytać- Feed i Deadline

kupcie sobie Deadline :

link do ebooka na woblinku– ok. 16,45 zł w promocji! Cena normalna 29,90zł
link do książkowego wydania na empik.com– cena 32,49zł

linki do pierwszej części sagi:
Feed na empik.com-31,99zł
Feed na woblinku– absolutne szaleństwo 9.90zł!

FILMOWO:

metro

Ha, jestem nawet podekscytowana tym filmem. 15 listopada ma być premiera rosyjskiego filmu katastroficznego Metro. To trochę taki policzek w stronę najpopularniejszej sagi postapokaliptycznej ostatnich lat tam rosyjskie Metro opisywane było jako najbezpieczniejsze i tak solidne, że wytrzyma nawet atak jądrowy. Tutaj- not so much… mimo wszystko, patrząc na trailer, chcę to zobaczyć!

oldboy

Zaraz zaraz, czy takiego filmu już nie było? Ha, no oczywiście że był! Jakieś jedeneście lat temu genialny koreański reżyser Chan-wook Park rozpoczął swoją słynną trylogię Zemsty: Pan Zemsta, Oldboy i Pani Zemsta. Choć fabularnie filmy nie związane, stanowiły pewną całość. Polecam wszystkim, to naprawdę kawał solidnego i pięknego kina. No i teraz niejaki Spike Lee (God Help us…) mi znany jedynie z reżyserowania filmu 25 godzina, zabrał się za tworzenie remake’a jednej z najbardziej genialnych historii o tym, że zemsta najlepiej smakuje serwowana na zimno. Po cóż? – ktoś mógłby zapytać… Dla mnie to jedynie chęć zdobycia popularności na czymś, co osiągnęło tak wysoki poziom, że nie można z tym konkurować. Ot Amerykanie nie lubią oglądać filmów zagranicznych i to chyba ich przyciągnie do kina. Nie mniej jednak zobaczę z pewnym zainteresowaniem, by wytknąć błędy i powzdychać na czym to świat stoi:

w pierscieniu ognia

Teraz M. pewnie przewraca oczami, bo bardzo gardzi tym, że pragnę zobaczyć ten film… Cóż, popularna saga Igrzyska Śmierci  na papierze nie robi na mnie żadnego wrażenia. Wręcz przeciwnie, budzi mój odruch wymiotny. Proza Suzanne Collins jest prawdziwie odpychająca i mi trudno było skupić się na niej dłużej niż na 15 stron (jeżeli z czasem robi się lepsza, proszę dajcie znać… osobiście- nie polecam). Co nie oznacza, że nie opowiada tym swoim dziwnym językiem fajnej historii. Dlatego też pierwszy film cyklu oglądałam z dużą przyjemnością i chętnie też rzucem okiem na drugi.

Zresztą- Jennifer Lawrence (<3) , zabijanie staruszków i płonące ciuchy- czego dziewczyna może jeszcze chcieć? 

 


 

JEDZENIOWO:

plackomania

Chcę jeść miliony placków! Z farszem i bez, ze śmietaną, po rosyjsku, po węgiersku, po notorycznemu! 

DOZNANIOWO:

Jesień jest brzydka i ludzie wtedy wracają do domu i piją ciepłe napoje, np. herbatę. Ja tego napoju nigdy specjalnie nie lubiłam, ale postanowiłam przeznaczyć listopad na zmianę tego nastawienia. Będę piła całe mnóstwo bardzo różnej herbaty! 

Black Tea

No to trzymamy się cieplutko i przede wszystkim:

One thought on “Miesięczny zestaw oczekiwań: LISTOPAD

Skomentuj

