Dobra książka: Cal Newport – So Good They Can’t Ignore You

 

cal newport

Niedawno zmieniłam pracę. Przedtem byłam typowym trybikiem w korpo, teraz jestem częścią małej, prywatnej firmy. Zmieniło się wszystko.  Zrobiłam to dlatego, bo czułam, że donikąd nie zmierzam. Utknęłam w miejscu. Znacie to uczucie? 

pasjaWiecie co, przyznam się do czegoś. Nie lubię wybierać. Nie znoszę podejmowania decyzji. Szczególnie takich dużych, życio-zmieniających, zamykających jakieś furtki. Dlatego aż dziw, że zdecydowałam się na tę zmianę. Choć z drugiej strony nie dziw- wyraźnie był na to czas. Pieniędzy mam tyle, żeby przeżyć miesiąc na styk. Do pracy chodziłam z niechęcią wprost epickich rozmiarów. Do tego to poczucie, że to wszystko prowadzi donikąd. Okropne to było lato, ot co. No i nie robię tego co kocham! #grzech

Znacie to prawda? Wszystkie self-helpy, książki motywacyjne i ich autorzy nawołują do życia z pasją. Podążaj za tym co kochasz, a sukces będzie gwarantowany! Rób to, co lubisz, a Twoje życie będzie jak lody od Grycana (mniamniuśne i najwyższej jakości).  Tyle, że to jest łatwo powiedzieć a w praktyce wygląda to bardzo różnie (patrz- mój blog i jego bidna ilość czytelników) Jest pasji całe mnóstwo, ale czy mam z tego choć 50gr? Nie bardzo.

Wszechświat daje Ci odpowiedź, gdy jesteś gotowy. 

 cal okladkaI wtedy właśnie trafiłam na książkę Cala Newporta: „So good they can’t ignore you” [Takdobry, że nie będą mogli Cię ignorować!]. I on po prostu zmienił moje podejście do życia tak całkowicie, jak ta chwila, gdy pierwszy raz spróbowałam naleśników ze szpinakiem. Stary, dobry (a patrząc na zdjęcie raczej Młody, boski) Cal całkowicie neguje podejście „podążaj za swoją pasją”, wprowadzając zamiast niego o wiele fajniejsze podejście „stań się tak dobry, że nie będą Cię mogli ignorować!”. Jak i o co chodzi?  W kolejnych artykułach chciałabym przytoczyć Wam sam najsłodszy soczek z tej pozycji. Będą krótkie, ale bardzo sycące, mam nadzieję, że ta seria Wam się spodoba- myślę, że można z niej dużo wynieść.

Niezbędnik:

Blog Cala Newporta -cała masa wspaniałych artykułów 
Cal w Google– 40 minutowa pogadanka o tym co jest w książce. (ang.)
Wywiad z Calem na 99u – gdzie opowiada o tym, co wymyślił

Źródło zdjęć:
obrazek o pasji – alisoleil.com
zdjęcie Cala- www.eecs.mit.edu
okładka książki- www.barnesandnoble.com

6 thoughts on “Dobra książka: Cal Newport – So Good They Can’t Ignore You

  1. Gadulska pisze:

    No nie, kolejna książka na listę „koniecznie przeczytać” :) Czekam niecierpliwie na ten soczek, bo też jestem w cudownym miejscu życia. Zmieniłam korpo na… inną korpo ;)

  2. bandyta pisze:

    Ja również wciągam na taką listę, ale ze względu na ogromne rozbudzenie mojej ciekawości Droga Notoryczna – mianuje tą ksiązkę moja lekturą listopado-grudniową :)

  3. mamjakty pisze:

    jestem korpoludkiem, więc z chęcią poczytam:) może okaże się, że jest inny świat, a ja za bardzo się boję go odkryć? a tak w ogóle to moje gratulacje! co teraz robisz?

    • joelyne pisze:

      Korpo absolutnie nie jest złe, wręcz przeciwnie- same sociale warte są romansu z takim typem pracy… Dzięki za gratulacje :* A co robię? hmm to jest trudne pytanie. Ogólnie zostałam specjalistą od marketingu i zarządzania social media, plus robie tłumaczenia specjalistyczne. A w jakim korpo pracujesz??

Skomentuj

