Misięczny zestaw oczekiwań- GRUDZIEŃ!

grudzien

Kurcze, nie wiem jak u Was, ale u mnie Listopad był tragiczny. Wyssał ze mnie całą życiową siłę ten niedobry miesiąc, pozostawił tylko niechęć, smuteczek i niepotrzebne, złe myśli. I tak się zdarzyło, że nasz cykl się spóźnił o kilka dni! Na szczęście, ten najgorszy (jak dla mnie) miesiąc roku już za nami i witamy pięknie grudzień. Oby był piękny, energiczny i pełen wspaniałości!

Na co czekam ja?

muzycznie

W pierwszej kolejności, muzycznie oczekuję bardzo dzisiejszej epki

she and him

Nie wiem czemu, ale straszliwie mi ten duet zawsze poprawia nastrój. Jest coś fantastycznego w słodkiej dziwaczności Zooey Deschanel, jest jakiś taki niezrównany poetyzm w tym dwojgu muzyków. Choć gdy na nich patrze, czuję, że są trochę z przypadku, czemu by się nie oddać słodkiemu słuchaniu w te długie grudniowe wieczory? Zobaczcie :

i kolejny wspaniały hicik duetu:

I jak tu nie kochać Zooey, gdy ona taka piękna jest:

czytelniczo

Jeżeli chodzi o książkowe inspiracje na ostatni miesiąc roku, stawiam na dwa aspekty:

ksiazki

Pierwsza pozycja na mojej grudniowej liście to „Filozofia Keizen” Roberta Maurera. Wyczaiłam w promocji gdzieś na ebookpoincie, planuję z tego zrobić moje wyzwanie czytelnicze na grudzień. W czym rzecz? Oczywiście każdy z nas chciał kiedyś zmienić coś w swoim życiu. Często jednak duże i rewolucyjne projekty nas obezwładniają i nie chce nam się ich realizować. W myśl Keizen wszystko da się zrobić- powoli i małymi krokami. Jak? Poczytam to Wam powiem:) 

w Matrasie Filozofię Keizen dostaniemy już za 10 zł

O Mirze Grant już było w listopadowym wydaniu tej mojej serii oczekiwań. Dla tych co nie wiedzą- ta Pani pisze naprawdę soczyste, przepełnione akcją książki o zombie. Książki tak wciągające, że przegapia się przystanek, tak zaskakujące, że pasażerowie wyśmiewają Twoją rozdziewioną japę i tak uzależniające, że piszesz do dawno nie kontaktowanych znajomych zza wody, żeby pomogli Ci dostać ebooka (true story). W listopadzie czytałam drugą część sagi , teraz dostałam trzecią po angielsku- będzie się działo w tym grudniu, oj tak! 

A Blackout póki co jest tylko w Amazonie. Trzymam kciuki za rychłe polskie wydanie!

filmowo

Jeżeli chodzi o premiery filmowe, wątpię by ktoś miał jakieś wątpliwości… Wszak w grudniu będzie :

hobbit

Tak, tak drodzy Państwo, the Hobbit is back! Dzielny Bilbo i jego weseli (choć niscy towarzysze) w końcu mogą kontynuować swoją przygodę, ku uciesze oczywiście nas wszystkich- oglądających. Nie wiem jak Wy, ale ja czekam bardzo:

Przyznam też ukradkiem, że czekam trochę na 

47 ronins

Tak ja wiem, to amerykańska produkcja z Keanu Reevesem. Tak, ja wiem udaje on jakiegoś samuraja, choć jest jak najbardziej amerykańskim amerykaninem. Tak, to wszystko się zgadza, ale i tak- będzie się działo, będzie magicznie, będzie mistycznie, będzie Keanu Reeves z KATANĄ! (Nowi Walking Deadzi dopiero w Lutym, więc czemu by nie pooglądać tej katany u kogo innego?) 

(opis filmweb) Film oparty na na legendarnej historii 47 roninów z początku XVIII wieku.  Grupa samurajów przez rok planowała zemstę za śmierć swojego pana na urzędniku sądowym. Winni morderstwa, zgodnie z kodeksem busido, popełnili grupowe seppuku. Do dziś uważani są za bohaterów narodowych, symbol walki o sprawiedliwość nawet za cenę życia.

jedzonkowo

W grudniu kulinarnie zamierzam podjąć wyzwanie tarty. Kupiłam sobie w Biedronce silikonowe cudo foremkowe:

Chciałabym spróbować zrobić z niej coś pysznego. Trzymajcie kciuki, to mój pierwszy raz (A wszyscy wiemy jak to bywa…) Mam nadzieję korzystać z niej przede wszystkim w wydaniu wytrawnym, ale zobaczymy dokąd wyobraźnia nas poniesie. 

doznaniowo

Grudzień jest zimny, dlatego doznaniowo stawiam przede wszystkim na ciepło. A co za tym idzie, chcę w grudniu pobyć trochę z ciepłymi ludźmi, oraz odzyskać kontakt z tymi, których gdzieś tam po drodze mi się straciło/zapomniało/zaniedbało. Niech do świąt wszędzie w środku będzie ciepło, może przez to i na zewnątrz będzie ok. You never know. 

possibilities

Zdjęcia z nagłówka i myśli przewodniej grudnia autorstwa utalentowanej bardzo Pani Fotograf- Darii Zasuń. W grudniu i nie tylko niech Wam robi zdjęcia, a można ją złapać przez :
google+
blog (tutaj jeszcze panieńskie nazwisko, ale talent ten sam)
fejs

Notorycznie POLECAM! 

Skomentuj

