Zorganizuj się: jak pozbyć się ubrań, których nie nosisz, ale nie o tym nie wiesz?

wieszak bigDzisiaj będzie wpis o organizacji. Od kilku miesięcy, z bardzo dużą regularnością przewijał się w moim życiu ten właśnie hack i postanowiłam go w tym roku wypróbować. Internet zewsząd mi nim rzuca w twarz, może faktycznie warto spróbować? 

Macie problem z szafą? Ja mam bardzo. Mam dużo ubrań których nie lubię, albo które na mnie nie pasują. Mam ubrania, w których wyglądam jak krokiet, i inne, w których przypominam ruską dziwkę. Z jakiegoś powodu, naprawdę nie mogę się z nimi rozstać. To strasznie nierozsądne, bo przecież i tak ich nie założę, ale nie mogę się oprzeć myśli, że jednak może będzie taka okazja? (bo przecież każdy od czasu do czasu chce wyglądać jak ruska dziwka).

Pierwszy raz ten trik znalazłam czytając Lekcje Madame Chic (po tytuł sięgnęłam po zachęcającej recenzji elpiss). Potem, rzucały mi go internety z powodu nowego roku. Jak wygląda trik?

Niezawodny sposób na wywalenie rzeczy, których nie nosisz. 

200388442-001

Zrób porządek w szafie. Wywal to, w czym nie chodzisz, jest zniszczone, niemodne, jakieś takie średnie. I tak zostało Ci pełno ubrań? Nic na siłę. Wywieś wszystkie ubrania na wieszakach (nawet jeżeli jest ich… dużo ). Zrób tak, by wszystkie wieszaki były zwrócone w jedną stronę. Ok, teraz zaczyna się trik- przez najbliższy miesiąc (lub dwa), kiedy ubierzesz daną rzecz, odwróć wieszak na drugą stronę. Po miesiącu lub dwóch uzyskasz jasny przegląd własnej szafy- co tak naprawdę nosisz, a co wisi zajmując miejsce. Wtedy, trudniejsza próba- to, co pod koniec wyznaczonego czasu zostaje w pozycji wyjściowej, musi odejść.

Najlepiej oczywiście samemu ustalić sobie ramy czasowe eksperymentu. Miesiąc- to może być zbyt mało, niektórym o wiele lepiej działa na wyobraźnię cały rok. Zdecydujcie sami. 

Bonus: Style Digger wymyśliła fajniejszą wariację na temat tego sposobu- radzi, by zamiast odwracać wieszaki, wiązać na nich wstążeczki. Dzięki temu nie trzeba pilnować wieszaków i tego, czy się już ich nie obróciło Jak dla mnie- bomba. 

Powodzenia!

Źródła obrazków:
piękne wieszaki- http://www.sztukadomowa.pl/
wieszaki2- http://olgaadlerinteriors.com

Skomentuj

