Kilka sposobów na zrobienie porzadku w przepełnionej szafie z ubraniami

lalala

– M.! Sprzątam już od dwóch tygodni, a wszędzie walają się Twoje ubrania! Weź coś z tym zrób!
– A co proponujesz będzie dobrym rozwiązaniem? 
– No do szafy je włóż albo coś. 
– A do której?
– No ta jest moja, ta też, tu nie, bo tu są moje koszulki, i ten stojak też jest mój. Ej, gdzie Ty masz szafę?
– No właśnie.

#mieszkamytak10miesiecy
#zabralammuszafy
#mezczyznanakrawedzi

Lubię ciuchy. Uwielbiam dobrze wyglądać, czuć się wygodnie i mieć rzeczy, które pasują na mnie idealnie. I tak dzięki tej beztroskiej i dość bezmyślnej filozofii, mam całe mnóstwo ubrań. Z czego większość to rzeczy których nie widziałam na oczy od średnio pół roku. Zniknęły gdzieś w odmętach szafy i półeczek. A M. nie ma szafy! Skandal. Prawdziwy skandal.

KROK PIERWSZY: FAJNE CZY NIE?

źródło: miastylemama.com

źródło: miastylemama.com

Nie da się tego chyba zrobić inaczej. Po prostu trzeba to wszystko wywalić na podłogę. Wzięłam wszystkie moje ciuchy i wywaliłam na środek pokoju. A potem jednosekundowa decyzja- fajne / czy nie? I robisz dwa stosiki ubrań.  Jeżeli masz z tym problem, pomocą służy jedna z czytelniczek bloga- Donna Alpha Version przysłała mi linka do Joe Monstera (znajdziecie go w bazie wiedzy poniżej). I tam dobry sposób na pierwszą selekcję ubrań:

Po prostu zadaj sobie pytanie, czy gdybyś w tej właśnie chwili była na zakupach, poszłabyś z danym ciuchem do kasy? Nie? Wywalaj…

KROK DRUGI – CZY TO NA MNIE DOBRZE LEŻY?

Pocztowy, Zamek Błyskawiczny, Mucha, Dżinsy, Niebieski

Jeżeli jesteś jak ja, stosik fajne mimo wszystko przeważa. Szybko więc spakuj do wora to wszystko co nie zakwalifikowało się do tej grupy. A teraz kolejne pytanie- czy wyglądam w tym dobrze? Zdecydowanie odrzuciłam wszystko co budziło choćby cień wątpliwości. Zaczęłam panikować „ale to takie ładne” „może jeszcze w tym pochodzę”. Jeżeli coś nie leży, nie będziesz w tym chodzić. Zawsze przy ostatnim przeglądaniu się w lustrze pojawi się ten cień wątpliwości. I dobrze wiesz, że to odłożysz. Ja wiem. Już? reszta do wora! Nie myśl też, że coś założysz „jak schudniesz”. Kiedy to się stanie, nagrodzisz się nową czystką w szafie i fajnymi zakupami, a nie ochłapami które nosiłaś w liceum.

KROK TRZECI – KWESTIA CZASU

Zabytek, Czechy, Czech, Praga, Rathaus, Ratusz, Zegar

I kolejna sprawa. Spójrz na swoją kupkę rzeczy które pozostały i zastanów się, których z nich nie nosiłaś przez ostatnie pół roku. Bądź bezlitosna i wywalaj, wywalaj, wywalaj!

KROK CZWARTY: OSTATECZNA PRÓBA

Ostatni etap to weryfikacja wieszakowa. W kroku czwartym miałyśmy weryfikować czego nie nosiłyśmy przez pół roku. Problem w tym, że często nie zdjamy sobie sprawy, że czegoś nie nosimy. Dlatego właśnie warto wykorzystać weryfiację wieszakową. Pierwszy raz przeczytałam o tym na Style Digger:

Znalazłam na to prosty sposób, którego nie powstydziłaby się Perfekcyjna Pani Domu. Ponieważ mam dość niewiele ubrań, za to całkiem sporą szafę, każda rzecz ma swój wieszak. Na początku sezonu zawiązałam na każdym z nich wstążeczkę. Kiedy zakładam jakąś rzecz, rozwiązuję kokardkę. Po kilku tygodniach mam jasny, bezdyskusyjny obraz ubrań, które wisiały nieużywane i nad którymi powinnam się poważnie zastanowić. Czytałam kiedyś o podobnym tricku z odwracaniem wieszaków, ale u mnie się on zupełnie nie sprawdza. Lubię mieć wszystkie wieszaki skierowane w jedną stronę, do tego czasem przymierzam kilka rzeczy, zanim się na jakąś ostatecznie zdecyduję, szybko bym się więc w tym wieszakowym chaosie pogubiła.

STYLE DIGGER

Ja wybrałam odwracanie wieszaków i muszę przyznać, że to bardzo działa. Jeżeli oczywiście mamy na tyle samodyscypliny, by po odmierzonym czasie faktycznie wywalić to co zostało odwrócone.

Powodzenia!

Baza wiedzy:

1. Into Mind– najlepszy chyba blog o kreowaniu własnego stylu. Kiedy szafa w końcu się oczyści, można zbudować w niej swoją osobowość.
2. Style Digger o tym, jak nie kupować zbyt dużo ubrań. Oraz o tym, jakie to daje korzyści
3. Jedna z czytelniczek bloga, Donna Alpha Version proponuje 30 pomysłów na szybkie porządki w domu
4. Jeżeli nie masz szafy do powieszenia rzeczy, wykorzystaj efektywnie szuflady.

Clothing Decision Flowchart

 

Skomentuj

